Donekle smo upoznati s obvezom iz članka 20. Zakona o zaštiti na radu, no nismo sigurni odnosi li se ista i na nas. Na što bismo trebali obratiti pozornost?

Što uopće propisuje članak 20. Zakona i na koga se ta obveza odnosi?

Na temelju članka 20. Zakona o zaštiti na radu svi su poslodavci u našoj zemlji (neovisno o broju zaposlenih i djelatnosti koju obavljaju) obvezni ugovoriti obavljanje poslova zaštite na radu na neki od propisanih načina.

Pojednostavljeno, to znači da uz sve ostale obveze (poput izrade propisane dokumentacije, osposobljavanja zaposlenika, provođenja ispitivanja u prostoru itd.) imate i obvezu ugovoriti obavljanje poslova zaštite na radu tj. trajno riješiti “vođenje zaštite na radu” na neki od propisanih načina.

Na koji način poslodavci mogu riješiti ovu obvezu koja se odnosi na obavljanje poslova zaštite na radu?

Ovisno o broju radnika i utvrđenoj razini rizika kod poslodavca definirani su načini na koje poslodavci mogu riješiti navedenu obvezu. Uređuje ih Pravilnik o obavljanju poslova zaštite na radu.

Kako obavljanje poslova zaštite na radu trebam organizirati ako sam poslodavac koji zapošljava 50 ili više radnika?

Prema navedenom Pravilniku (uz određene iznimke), ovu obvezu u tom slučaju morate ispuniti zapošljavanjem jednog ili više stručnjaka zaštite na radu II. stupnja.

Što ako sam poslodavac koji zapošljava manje od 50 radnika?

Ako zapošljavate do uključivo 49 radnika te istovremeno zadovoljavate uvjete propisane Pravilnikom (vi ili netko od vaših radnika), poslove zaštite na radu za svoje potrebe možete obavljati samostalno.

Što ako ne zadovoljavamo uvjete za obavljanje poslova zaštite na radu koje propisuje Pravilnik?

U tom slučaju poslove zaštite na radu imate mogućnost ugovoriti s osobom ovlaštenom za takve poslove („ovlaštenom tvrtkom“).

Jesam li angažiranjem “ovlaštene tvrtke” kao poslodavac skinuo odgovornost sa sebe?

Ne, niste. Iako manji poslodavci (uslijed nedostatka uvjeta ili jednostavno radi financijske isplativosti) za brigu o zaštiti na radu najčešće angažiraju neku od ovlaštenih tvrtki na tržištu, sva odgovornost u tom smislu i dalje ostaje na poslodavcu.

Drugim riječima, iako ste iskoristili zakonsku mogućnost te ste angažirali ovlaštenog partnera za zaštitu na radu, u slučaju propusta s njegove strane – vi ste taj koji će dobiti kaznu.

Na što bismo trebali pripaziti kod odabira vanjskog partnera?

Činjenica da ste samo sklopili nekakav ugovor, bez kvalitetnog angažmana vašeg odabranog partnera u realizaciji ugovorenih poslova ne znači da ste doista i ispunili svoju zakonsku obvezu.

Budući da su zahtjevi oko obavljanja poslova zaštite na radu Zakonom jasno definirani, savjetujemo vam da odaberete stručnog partnera koji će biti u mogućnosti uistinu i obaviti ugovorom definirane obveze.

Što nam vi kao partner možete ponuditi?

S preko 10 godina iskustva u temeljitom obavljanju poslova zaštite na radu za klijente širokog spektra djelatnosti, u mogućnosti smo preuzeti svu potrebnu brigu oko organiziranja i provođenja zaštite na radu i kod vas.

Stalna dostupnost, stručnost u definiranju vaših potreba, pedantnost u evidenciji rokova te digitalna rješenja koja nudimo samo su dio onoga po čemu smo na tržištu odavno prepoznati kao kvalitetan i pouzdan partner.